Image Alt

Corona Protocol eWarehousing

Corona Protocol eWarehousing

 

De uitbraak van COVID-19 heeft een wereldwijde impact op de normale gang van zaken. Niemand ontsnapt aan de gevolgen van het virus, ook eWarehousing niet. We hanteren sinds het begin van de COVID-19 uitbraak een speciaal corona protocol binnen eWarehousing. Wij doen er alles aan om het virus geen kans te geven binnen onze organisatie. In deze nieuwsupdate zullen we de belangrijkste punten van ons protocol uitleggen, zodat u zeker weet dat wij de situatie uiterst serieus nemen. Houd er echter rekening mee dat geen enkel systeem perfect is. Het is helaas onmogelijk om de kans op een uitbraak tot 0% te reduceren. Vandaar dat we om u begrip vragen mocht het virus toch onverhoopt om zich heen grijpen in ons warenhuis. Dit kan namelijk gevolgen hebben op de leveringen van uw goederen. Mocht u naar aanleiding van deze mail nog vragen of zorgen hebben over ons corona protocol kunt u contact opnemen met onze customer service via +31 (0)18-66 12 267.

De belangrijkste punten op een rijtje:

  1. Werknemers dienen te allen tijde 1,5 meter afstand te houden.
  2. Alle werknemers dienen bij binnenkomst van het magazijn of het pand hun handen te ontsmetten. We hebben door het gehele magazijn handpompjes geplaatst zodat medewerkers gedurende de dag veelvuldig hun handen kunnen reinigen.
  3. Tijdens het werken zijn handschoenen en mondkapjes verplicht. Deze worden verstrekt door eWarehousing (zie foto).
  4. Alle hulpmiddelen (toetsenborden, handscanners etc.) worden voor én na gebruik gereinigd met desinfectie doekjes. Deze doekjes zijn door het gehele pand beschikbaar.
  5. Het magazijn is afgesloten voor externen. Dit wil zeggen dat chauffeurs bij het laden en lossen van goederen niet meer het magazijn betreden. Chauffeurs wachten buiten of in de cabine van de vrachtwagen.
  6. Er is geen direct contact met de chauffeur. Chauffeurs zetten de lading voor de deur of zetten de klep open en wachten tijdens het laden of lossen in de cabine.
  7. Het tekenen voor orders wordt alleen met eigen pennen gedaan en in het geval van een handterminal mag deze terminal niet in de hand worden genomen door eWarehousing medewerkers.
  8. Er is een aangepast werkrooster opgesteld om het contact tussen collega’s te verminderen. Denk bijvoorbeeld aan aangepaste werk- en lunchtijden. Hierdoor zijn er kleinere groepen medewerkers tegelijkertijd aanwezig.
  9. Er zijn luchtreinigers geplaatst in ruimtes met weinig luchtcirculatie. De luchtreinigers zijn ozonvrij en effectief tegen o.a. pollen, allergenen, schimmels, bacteriën, en virussen. Het HEPA filter is antibacterieel behandeld en houdt stofdeeltjes tegen van een diameter van 0,3 micrometer (één duizendste millimeter), met een effectiviteit van 99,97% of meer.
  10. Niet locatiegebonden werknemers werken vanuit huis. Denk hierbij aan klantenservice, directie, administratie en buitendienst.
  11. Bij verkoudheidsklachten blijven werknemers thuis en dienen ze een coronatest te doen. Als deze test negatief is zijn ze weer welkom op de werkvloer. Is de test positief gaan ze verplicht 10 dagen in quarantaine.
  12. Medewerkers wordt op het hart gedrukt in de persoonlijk sfeer de nationale corona maatregelen na te leven.

Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben omtrent ons corona protocol kunt u contact opnemen met onze customer service via +31 (0)18-66 12 267.