Image Alt

Het content productie proces deel 3: Content Creatie Tools.

Het content productie proces deel 3: Content Creatie Tools.

In deze artikelreeks zijn we gedetailleerd aan het kijken naar het content creatie proces. In het vorige artikel zijn we stilgestaan bij het creatieproces van geschreven content. In dit artikel zullen we kijken naar alle content creatie tools die je tot je beschikking moet hebben bij het creëren van content. Zoals we allemaal weten is het creëren van waardevolle content enorm belangrijk om je prospects te helpen en ze om te zetten in loyale klanten. Consistentie is hierin de sleutel tot succes, echter kost consequente content creatie enorm veel tijd, geld en moeite. Volgens onderzoek van Linkedin Technology Marketing Community zijn er twee grote uitdagingen op het gebied van contentmarketing. De eerste uitdaging is het gebrek aan tijd om voldoende content te creëren. De tweede uitdaging is het produceren van voldoende inhoud in verscheidenheid en volume. Als eenpitter of eigenaar van een mkb bedrijf, kan het op zijn zachtst gezegd vermoeiend zijn om tijd te vinden om dagelijks hoogwaardige content te creëren. Daarom hebben wij speciaal voor jou een lijst samengesteld met de beste tools in de markt voor creëren en inplannen van content.

Bit.ai
De tool die je gebruikt voor het maken van blogposts en artikelen kan het schrijfproces een stuk eenvoudiger of onnodig ingewikkeld maken, afhankelijk van je toolkeuze. Voor een geavanceerde maar toch eenvoudige editor raden wij het aan om met Bit.ai te werken. Het mooie aan Bit’s editor is dat je tegelijkertijd met meerdere mensen in realtime kunt samenwerken in een document. Als je alleen feedback nodig hebt van je collega’s kun je ze uitnodigen voor het document. Deze kunnen vervolgens wijzigingen, markeringen of opmerkingen toevoegen. Al met al heeft Bit een moderne editor die schrijven leuk en bovendien afleidingsvrij maakt!

Canva
Voor het maken van verschillende social media en blog afbeeldingen is Canva onze go-to-tool. Het fijne aan Canva is dat het voor iedereen een gebruiksvriendelijke manier biedt voor het maken van afbeeldingen. De tool biedt daarnaast een samenwerking functie om vrienden of collega’s te taggen en feedback op ontwerpen te krijgen. De bibliotheek met duizenden kant-en-klare sjablonen maakt dit nog gemakkelijker. Je kunt Canva gebruiken om afbeeldingen en video’s te maken voor bijna alle doeleinden: Instagram-advertenties, Facebook-omslagen, posters, flyers, Google-banneradvertenties en nog veel meer. 

Visme
Infographics zijn een geweldige manier om statistieken en andere gegevens op een leuke en boeiende manier te delen, maar ze kunnen lastig zijn om te maken. Gelukkig zijn er hulpmiddelen waarmee je snel infographics kunt maken.  Een geweldige tool, om snel geweldig uitziende presentaties en infographics te maken, is Visme. Naast infographics, kunnen gebruikers Visme ook gebruiken om grafieken, rapporten, advertentiebanners, webpagina’s en meer te maken. De tool werkt zeer intuïtief en is eenvoudig te gebruiken. Doordat in de tool 500 sjablonen zitten in verschillende formaten, kom je nooit zonder creatieve ideeën te zitten. Wereldwijd heeft Visme meer dan 3 miljoen gebruikers in 100 verschillende landen. Al met al een geweldig hulpmiddel om infographics en anders visuals te ontwerpen. 

Hootsuite
Hootsuite is een handige tool waarmee jij samen met je team de distributie van je social media kunt beheersen. Gebruikers kunnen meer dan 35 sociale-mediaplatforms integreren en deze beheren vanuit een enkel dashboard (o.a. Instagram, Facebook, LinkedIn en Twitter). De tool biedt aan elke gebruiker slimme analytics aan om een contentstrategie te formuleren. Zo kun je tientallen posts op social media tegelijk inplannen en Hootsuite doet de rest.  Heb je geen content meer om te delen? Hootsuite stelt je zelfs in staat om de RSS-feeds van jouw favoriete website met het platform te verbinden. Daarnaast laat de tool je gesprekken vinden op trefwoord, hashtag en locatie. Zo kun je begrijpen wat mensen online over je merk of bedrijf zeggen. 

Inhoud vs. Tools
Hoewel alle bovengenoemde tools kunnen helpen bij het maken van goede content, is het uiteindelijk aan jou om te bepalen wat echt werkt voor jouw publiek. Hierin zul je vooral moeten weten met welke pijnpunten jouw publiek te maken heeft, zodat je hier ook een oplossing voor kunt aanbieden. 

Het begrijpen van jouw klanten is veel essentiëler dan welke tool dan ook die je gebruikt om content te maken en distribueren. Pas wanneer je weet wat jouw publiek aanspreekt en in wat voor vorm, wordt het interessant om bovenstaande tools te gaan gebruiken.  

Mocht je vragen hebben over het uitbesteden van je fulfilment kan je altijd contact opnemen met onze customer service via (0)18 – 66 12 267 of via info@e-warehousing.nl. Benieuwd wat eWarehousing voor de logistieke afhandeling van jouw orders kan betekenen? Vul hier onze gratis fulfillment calculator in en we nemen vrijblijvend contact met je op!