Image Alt

Hoe word ik klant bij eWarehousing?

Hoe word ik klant bij eWarehousing?

We dachten dat je het nooit zou vragen! Het is een spannende maar leuke stap om de fulfilment van je webshop uit te besteden. 

Als het je niet helemaal duidelijk is waarom je de E-fulfilment van je webshop uit zou besteden kan je hier teruglezen waarom en wanneer dit de juiste zet is. 

Zodra je echter de keuze hebt gemaakt om de e-fulfilment van je webshop uit te besteden is het natuurlijk de vraag hoe dit proces eruit gaat zien. Daarvoor ben je in dit artikel aan het juiste adres! We gaan je haarfijn uitleggen welke stappen wij zetten om jouw webwinkel aan te sluiten en ervoor te zorgen dat jij een volledig stressvrij logistiek proces aan je klanten kan bieden. Het aansluiten van een webwinkel is zeer simpel en gaat volgens een aantal verschillende stappen: 

  1. Koppeling van de webwinkel op ons WMS systeem
  2. Aanleveren van een artikelen database 
  3. Inslag van de producten in het warenhuis
  4. Testfase
  5. Livegang   

Hoe elke stap precies in zijn werk gaat? Hieronder zullen we elke stap voor je uitleggen.

 

Koppeling van de webwinkel op ons WMS systeem

Allereerst is het goed om te weten dat ons WMS systeem kan koppelen met elke webwinkel. Of je nou Shopify, Magento, Woocommerce of een ander platform gebruikt, het maakt niets uit voor ons zelf ontwikkelde WMS. Waarom hebben we ons WMS zelf ontwikkeld? Wij hebben jarenlange ervaring in de logistieke sector en wilden een systeem dat aan al onze wensen voldeed. Helaas was dit niet te vinden en besloten we het zelf te ontwikkelen zodat wij konden koppelen aan elke webshop, hoe groot of hoe klein deze ook is. Voor jou als klant betekent dit concreet dat je jouw zorgen kan loslaten maar de inzicht en controle op de bestellingen kan houden in ons klantportaal. Door middel van een plugin  koppelen we de technische achterkant van jouw webshop aan ons WMS systeem. Je hoeft je daarbij ook geen zorgen te maken dat je niet de juiste plugin kan vinden. Wij hebben plugins voor elke webshop op de plank liggen. Dit is dus een zeer simpel proces. Vervolgens komt de belangrijkste stap in het aansluiten van jouw webwinkel, het aanleveren van een database met een artikelen bestand.

 

Aanleveren artikelen database

Zoals we hierboven al zeiden is dit de belangrijkste stap in het onboarding proces. Zodra de koppeling met de webshop gemaakt is moeten we een duidelijk overzicht krijgen van welke artikelen jouw webshop verkoopt. Dit is cruciaal voor het verzenden van de juiste orders. Om een duidelijk overzicht van alle artikelen te krijgen vragen we daarom altijd om een database met artikelenbestand. Hierin zal elk artikel in ieder geval een artikelomschrijving, een artikelcode en/of een EAN-code nodig hebben. Met name de artikel of EAN-code is hier belangrijk omdat we hiermee exact weten hoeveel en in welke aantallen de artikelen opgeslagen worden. Dit is van groot belang voor ons warehouse management en ons WMS. Deze aantallen zal je ook altijd terug kunnen kijken via onze app. Dit geeft ons namelijk de mogelijkheid snel te schakelen en secuur te werken. Zelfs bij wijzigingen in het assortiment of verkoopvolumes. Hierdoor verloopt het order-, verzend- en retourproces efficiënter waardoor kosten bespaard worden. Zodra we de artikelen juist gecategoriseerd hebben is het tijd om alle producten daadwerkelijk op te slaan!

Inslag producten 

We hebben een database met artikelen opgebouwd in ons WMS systeem, nu is het zaak dat we daadwerkelijk alle artikelen in de schappen hebben liggen! Zodra je alle artikelen aanlevert zullen we ze koppelen aan de juiste artikelcodes en zorgt ons team inslag ervoor dat alles op de juiste plek komt te liggen. Nu alles zowel on- als offline op zijn plek staat gaan we testen draaien om te checken of de koppeling met de website en het WMS werkt. 


Testfase

Voordat we officieel live gaan testen we de koppelingen tussen de webshop en ons WMS systeem uitvoerig. Zodra we live zijn moeten we er namelijk op kunnen vertrouwen dat alle bestellingen correct in het systeem verwerkt worden. Dit zorgt ervoor dat we voorraadverschillen tegengaan. Daarnaast kunnen we op deze manier controleren of daadwerkelijk alle producten van de webshop ook in het warenhuis aanwezig zijn. Mochten er producten ontbreken kunnen we dat in deze fase ondervangen. Dit alles zodat op het moment van de livegang we op alles voorbereid zijn!

Livegang

Alle producten liggen in het warenhuis, de koppelingen zijn getest, het enige dat je nu nog hoeft te doen is jouw producten verkopen! Aan onze zijde is op dit moment alles ingericht zodat jij je geen zorgen meer hoeft te maken over de logistiek. We handelen alle orders netjes af en zorgen dat retourzendingen ook netjes in het systeem komen te staan.  

Klinkt dit je allemaal als muziek in de oren en ben je benieuwd wat eWarehousing voor jouw webshop kan betekenen? Vul dan onze fulfilment calculator in en besteed jouw logistiek uit! Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog aanvullende vragen hebben kan je altijd contact opnemen met onze customer service via +31 (0)18 – 66 12 267 of info@ewarehousing.nl .