Image Alt

Blijf je concurrentie de baas met een geoptimaliseerde productpagina

Blijf je concurrentie de baas met een geoptimaliseerde productpagina

Dankzij de uitbraak van COVID-19 hebben veel ondernemers het laatste duwtje in de rug gekregen om hun producten en diensten online te gaan verkopen. Hierdoor is de concurrentie enorm toegenomen. Je zal als internetondernemer je webshop continu moeten blijven verbeteren om je concurrentie de baas te blijven. Als er iemand is die een expert is op het gebied van de competitie voor te blijven is het wel Rico Verhoeven. Om te zorgen dat jouw productpagina’s net zo voorbereid zijn op hun komende gevecht als Rico Verhoeven hebben we in dit artikel een aantal productpagina optimalisatie tips voor je op een rijtje gezet. Zo zorg jij ervoor dat jij de competitie altijd de baas bent, net als Rico. 

Geoptimaliseerde productpagina’s
Een geoptimaliseerde productpagina is een productpagina die er niet alleen voor zorgt dat er verkeer naar je website komt maar dat bezoekers ook daadwerkelijk iets kopen. Net als Rico voor elke wedstrijd het publiek weet op te hypen, moet jij er als ondernemer voor zorgen dat potentiële klanten jouw product weten te vinden. SEO (Search Engine Optimization) speelt hierin een grote rol. Daarnaast zal je op de productpagina de laatste twijfels moeten wegnemen van je potentiële kopers. Dit is je laatste kans om ze te overtuigen om je product te kopen. Ze hebben al moeite gedaan om op jouw advertenties of link te klikken, en deze pagina te bekijken. Het zou zonde zijn om zo laat in de wedstrijd alsnog te verliezen. Let daarom goed op de volgende punten voor jouw productpagina.

  • Zorg voor goede kwaliteit foto’s 

Goede foto’s verkopen. Voor elke wedstrijd van Rico wordt de wedstrijd aangekondigd met een prachtig affiche. Dat heeft een reden, hoe beter je doelgroep weet wat ze kunnen verwachten, hoe eerder ze tot een aankoop over zullen gaan. Het affiche hieronder zorgt ervoor dat mensen enthousiast worden voor een gevecht van Rico, voor jouw product geldt exact hetzelfde principe. Hoe enthousiaster men wordt van de foto’s van je product, hoe sneller ze geneigd zullen zijn jouw product te kopen. 

  •  Plaats meerdere foto’s van je product 

Meer is beter. Rico en zijn team bekijken altijd beelden van zijn tegenstander voor een wedstrijd. Hoe beter het beeld van de tegenstander, hoe groter de kans op succes zal zijn. Ook voor jouw productpagina is dit van toepassing. Als er meer afbeeldingen van jouw product staan zal dit bij jouw doelgroep onzekerheden over het product wegnemen en is de kans groter dat ze naar kopers geconverteerd worden. Kampioen worden zit hem in de details.  

  • Plaats Keywords in de titel en productomschrijving. 

Titels zijn belangrijk, hier weet Rico alles van. Hij is namelijk al sinds 2014 titelhouder van Glory dus hier kunnen we een goed voorbeeld aan hem nemen. Zorg dat de titels van jouw productpagina’s altijd keywords van het product bevatten. Laat deze keywords ook terugkomen in de productomschrijving. Dit zorgt voor een betere SEO score en is voor je doelgroep ook erg prettig. Dit zorgt namelijk voor een uniforme beleving van het product, en dit neemt weer weerstand tot kopen weg. 

  • Goede Reviews

Als niemand Rico wil zien vechten dan zal hij helaas ook weinig wedstrijden vechten. De achterban van Rico kijkt graag naar zijn gevechten en laten dus graag goede recensies achter over hem, wat weer goed is voor zijn imago. Goede reviews zijn ook cruciaal voor jouw productpagina. Als je van een ander hoort dat een product goed is komt dit namelijk geloofwaardiger over dan dat de verkoper van het product dit zegt. We hebben het al eerder aangegeven maar goede reviews zorgen voor een enorme boost in je geloofwaardigheid en uiteindelijk dus je verkopen.

  • Zorg voor voldoende ruimte tussen afbeeldingen. 

Rico is een koning van de ruimte. Hij weet altijd precies waar zijn tegenstander is en hoe hij zich moet positioneren om het maximale resultaat te behalen. De afbeeldingen op je productpagina moeten ook de juiste afstand van elkaar hebben om te kunnen “ademen”. Op deze manier kan jouw potentiële koper makkelijk het overzicht bewaren, vooral op mobiel. Hier kan het scherm namelijk al snel vollopen, wat erg slordig oogt. Ook op desktop wil je dat je pagina er gewoon netjes uit ziet. Anders haken mensen af. 

  • Voeg video omschrijvingen van je product toe

Als we de gevechten van Rico alleen terug zouden kunnen zien aan de hand van foto’s zou het minder spannend zijn om naar te kijken. De beste beleving van zijn gevechten krijg je als je live meekijkt met zijn wedstrijden. Je krijgt via video de complete energie van het gevecht mee. Een jab hier, een slip daar, energie die je via foto’s niet meekrijgt. Als je video omschrijvingen van je product plaatst op je productpagina krijgen je klanten deze energie ook mee van jouw product. Ze zien het in gebruik en dat prikkelt de verbeelding nog meer dan een aantal foto’s. Zo weten ze precies waar ze aan toe zijn.  

  • Zorg dat je branding en logo gebruik consistent is over al je pagina’s.

Om kampioen te worden en te blijven zal je consistent moeten zijn. Rico traint al jaren zeer consistent op het hoogste niveau met alles wat hij heeft. Deze consistentie zorgt ervoor dat hij de kampioen is en dat iedereen hem herkend als kampioen. Zowel in als buiten de ring. Ook jouw producten en merk  zullen overal hetzelfde gepresenteerd moeten worden. Deze consistentie is iets dat klanten niet opvalt als het goed staat, maar enorm stoort als het niet goed gedaan is. 

Om jouw productpagina een absolute kampioen te maken zal je moeten blijven optimaliseren en hier tijd en moeite in moeten steken. Net als trainen om wereldkampioen kickboksen te worden. Let’s get ready to rumble! 

Ben je benieuwd wat eWarehousing voor jouw webshop kan betekenen? Vul dan onze fulfilment calculator in en besteed jouw logistiek uit! Meer weten over klant worden bij eWarehousing? Lees dit artikel voor meer informatie. Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog aanvullende vragen hebben kan je altijd contact opnemen met onze customer service via +31 (0)18 – 66 12 267 of info@ewarehousing.nl .