Image Alt

Overzicht vervoerders updates omtrent het coronavirus

Overzicht vervoerders updates omtrent het coronavirus

De impact van COVID-19 op onze levens is enorm. In deze onzekere periode willen we iedereen zo goed mogelijk op de hoogte houden van de gang van zaken rondom onze service. Naast de extra maatregelen die zijn getroffen op onze werkvloer (lees hierover meer in dit artikel) hebben we dagelijks contact met onze leveranciers over hun situatie. Zodra onze partners een wijziging of update hebben delen we deze via onze nieuwsbrief en deze pagina. Dit lopende artikel zal de komende weken voortdurend geüpdatet worden zodat je alle relevante informatie hier altijd terug kan vinden. 

Vervoerders updates

De vervoerders hebben aangegeven dat de frequentie aan updates rondom het coronavirus is afgenomen en de komende tijd verder zal afnemen. We krijgen geen dagelijkse update meer vanuit de vervoerders maar zullen je uiteraard informeren wanneer we nog belangrijke updates ontvangen.

Hieronder kan je een lijst vinden van de verschillende updates per vervoerder. Voor meer informatie over een specifieke vervoerder verwijzen wij je door naar de desbetreffende website of onze klantenservice  via 0186 612 267.

DHL

UPDATE 16-05-2020

Vandaag en de komende drie dagen is code groen van kracht. Naast dat het druk is en een klein deel van de zendingen één dagje later wordt bezorgd, zijn er geen bijzonderheden.

Via onderstaande link kun je de pakketdruktekaart bekijken.
https://dhlparcel.nl/nl/zakelijk/corona-europa?dm_i=1VEJ,6TI91,R1B2MQ,RB9BK,1

UPDATE 08-05-2020

Pakketdrukte in beeld
De pakketdruktekaart heeft een plekje gekregen op de speciale coronapagina. Hier laat DHL de verwachte drukte in Nederland zien. De kleurcodes (groen, oranje, rood) tonen of DHL vertragingen verwacht.

DHL doet hun best om de kaart vandaag en de komende drie dagen groen te houden. Voor het hele land geldt nog steeds: het is druk dus je pakket kan een dagje later worden bezorgd.

Via onderstaande link kun je de pakketdruktekaart bekijken.
https://dhlparcel.nl/nl/zakelijk/corona-europa?dm_i=1VEJ,6TI91,R1B2MQ,RB9BK,1

UPDATE 01-05-2020

Pakketdrukte in beeld
De laatste jaren wordt het voor de zomer steeds drukker met pakketjes. Daar was DHL al op voorbereid. De coronacrisis geeft het online shoppen nog een éxtra boost.

De pakketdruktekaart heeft een plekje gekregen op de speciale coronapagina. Hier laat DHL de verwachte drukte in Nederland zien. De kleurcodes (groen, oranje, rood) tonen of DHL vertragingen verwacht.

Vandaag is code oranje van kracht in Zevenhuizen en in Voorburg verwacht DHL vandaag én de komende drie dagen vertragingen. Daarnaast wordt in heel het land maximaal 10% van de pakketjes één dag later bezorgd

Via onderstaande link kun je de pakketdruktekaart bekijken.
https://dhlparcel.nl/nl/zakelijk/corona-europa?dm_i=1VEJ,6TI91,R1B2MQ,RB9BK,1

Bezorging op 4 en 5 mei

Op maandag 4 mei (Dodenherdenking) bezorgt DHL tot 18.00 uur. Dit jaar gaan de bezorgers op 5 mei (Bevrijdingsdag) gewoon de weg op. Zo voorkomt DHL extra vertragingen. Bekijk de feestdagenplanning op de website van DHL.

UPDATE 24-04-20

Er zijn op dit moment geen bijzonderheden. De pakketkaart kleurt groen. Aanstaande maandag (Koningsdag) bezorgt  DHL niet. Door de vele online bestellingen én de digitale kleedjesmarkten verwacht DHL volgende week extra drukte.

Via deze link kan je de pakketdruktekaart bekijken.

UPDATE 17-04-20

Pakketdrukte in beeld

De laatste jaren wordt het voor de zomer steeds drukker met pakketjes. Daar was DHL al op voorbereid. De coronacrisis geeft het online shoppen nog een éxtra boost.

De pakketdruktekaart heeft een plekje gekregen op de speciale coronapagina. Hier laat DHL de verwachte drukte in Nederland zien. De kleurcodes (groen, oranje, rood) tonen of DHL vertragingen verwacht. 

De kaart kleurt vandaag en de komende dagen groen, maar het blijft ongekend druk. Door de verdubbelde volumes wordt maximaal 10% van de pakjes in het land een dag later bezorgd. DHL doet er opnieuw alles aan om die vertragingen zo veel mogelijk te voorkomen.

Via deze link kan je de pakketdruktekaart bekijken.

Scherpe controles, sommige regio’s op slot

In de meeste landen waar het virus is opgedoken, heeft de lokale overheid strenge controles ingevoerd om (verdere) verspreiding van de ziekte te voorkomen. Dit heeft gevolgen voor zendingen naar en vanuit deze landen of streken. In sommige gevallen zijn de ophaal-, bezorg- en opslagdiensten van alle vervoerders zelfs tot nader order opgeschort.

De bezorger tekent voor ontvangst

Het virus verspreidt zich gelukkig niet via pakjes, maar de bezorger zelf is wel extra alert op alle hygiënemaatregelen. Hij tekent voorlopig zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Dit doet de bezorger in het bijzijn van de ontvanger. Ook houd de bezorger een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijd fysiek contact

Meer informatie is te vinden op de website van DHL 

DPD

Overzicht status per land

In alle landen is pakketbezorging mogelijk nog steeds mogelijk, er gelden echter beperkingen in sommige regio’s. Hieronder is een compleet overzicht van de status per land. 

UPDATE 08-06-2020

  • Nederland
    • Nogmaals wilt DPD u erop attenderen dat door de enorme drukte, korte werkweken en de maatregelen rondom het coronavirus het mogelijk is dat de doorlooptijden langer zijn dan normaal.

UPDATE 16-05-2020

Procedure Pickup parcelshop
Vele bedrijven in Europa zijn afgelopen weken weer open gegaan, waaronder ook een aantal van de DPD Pickup parcelshops. Hierdoor kunnen pakketten die nog aanwezig waren weer opgehaald worden door de ontvanger in de desbetreffende Pickup parcelshops.

Hiervoor geldt de volgende procedure: na heropening van een Pickup parcelshop zullen deze pakketten nogmaals 8 dagen beschikbaar zijn voor afhaling, voordat het pakket retour afzender wordt gestuurd. Wanneer de Pickup parcelshop open gaat krijgt de ontvanger een notificatie voor afhaling van het pakket toegestuurd

Overzicht status per land
In alle landen is pakketbezorging nog steeds mogelijk, maar in sommige landen gelden er bepaalde uitzonderingen.

  • Frankrijk:
    • De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is  weer beschikbaar.

Bekijk ook het overzicht status per land op de website van DPD: dpd.nl/pakketalert.

UPDATE 08-05-2020

Branches
In de afgelopen week gaan er steeds meer bedrijven en winkels in Europa weer open. Dat is goed nieuws! Graag vragen wij u toch om van te voren goed na te gaan of de ontvanger van uw verzending geopend is, voordat u de zending bij DPD aanbiedt.

Geblokkeerde postcodes
Afgelopen week gingen er steeds meer geblokkeerde postcode gebieden weer open. Vanaf vandaag kunnen wij u mededelen dat er op dit moment geen geblokkeerde postcodes meer zijn. Er kunnen uiteraard nog wel vertraagde postcode gebieden zijn. Deze kunt u vinden in het overzicht op onze website.

Overzicht status per land

  • Italië:
    • De volgende postcodes zijn weer open: 65010, 82011, 83023, 83031, 85047, 87038, 87054.
  • Kroatië:
    • De volgende postcode is weer open: 33513
    • De volgende postcodes hebben geen vertraging meer: 20000,20205,20207,20210,20213,20215,20216,20217,
      20218,20221,20222,20223,20224, 20225,20226,20230,20231,20232,20233,20234,20235,
      20236,20240,20242,20243,20244,20245,20246,20247,20248,20250,20260,20263,20264,
      20267, 20269,20270,20271,20272,20273,20274,20275,20278,20290,20340,20341,20342,
      20343,20344, 20345, 20350,20352,20353,20355,20356,20357
  • België:
    • Voorlopig is het niet mogelijk om zaterdagleveringen te bezorgen in België en Luxemburg. Houd hier rekening mee bij het aanmaken van uw zendingen. Zodra het weer mogelijk wordt om zaterdagleveringen te versturen wordt u hierover geïnformeerd.

Bekijk ook het overzicht status per land op de website van DPD: dpd.nl/pakketalert.

UPDATE 01-05-2020

Overzicht status per land

  • België:
    • Nogmaals wilt DPD u erop attenderen voor de mogelijke vertragingen van 1 – 5 dagen in België.
  • Duitsland:
    • De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is weer beschikbaar.
    • Mogelijke vertragingen van 1 dag
  • Frankrijk:
    • Mogelijke vertragingen van 1 – 2 dagen
    • De volgende postcodes hebben vertragingen: 33000, 33112, 33123, 33180, 33250, 33340, 33460, 33480, 33590, 33780, 33800, 33930, 33990.
  • Spanje:
    • Mogelijke vertragingen van 1 – 2 dagen
  • Oostenrijk:
    • De volgende postcodes hebben geen vertragingen meer: 5541, 6450, 6553, 6555, 6561 t/m 6563 en 6580.
  • Kroatië :
    • De volgende postcode is weer open: 53234

Bekijk ook het overzicht status per land op de website van DPD: dpd.nl/pakketalert.

Nationale feestdagen
De feestdagen staan weer voor de deur. Op de website dpd.nl/pakketalert heeft DPD de bezorg- en afhaaldata voor u op een rijtje gezet. Wanneer er geen bezorging of afhaling mogelijk is op de aangegeven data, dan betekent dit dat de bezorging en afhaling een dag later zal plaatsvinden.

UPDATE 24-04-20

  • Portugal:
    • De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is weer beschikbaar.
  • Oostenrijk:
    • De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is weer beschikbaar.
  • Frankrijk:
    • DPD heeft eerder aangegeven dat DPD Frankrijk had besloten om hun netwerk alleen te openen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Wij kunnen u mededelen dat DPD Frankrijk ook op vrijdag het netwerk weer geopend heeft. Houdt nog wel rekening met mogelijke vertragingen.
  • Kroatië:
    • De volgende postcode is weer open: 22243

Bekijk ook het overzicht status per land op de website van DPD: dpd.nl/pakketalert.

UPDATE 17-04-20

Oostenrijk:

De volgende winkels gaan weer open: Bouwmarkten, tuincentra en winkels kleiner dan 400 m².

De volgende postcodes zijn weer open: 5542, 5611, 5630, 5640, 5700, 5753,

Er nog 5 postcodegebieden, waarin we nog steeds beperkingen hebben betreft leveringen: 5441, 6450, 6553, 6555, 6561, 6562, 6563, 6580.

Frankrijk:

De volgende postcodes zijn geblokkeerd:, 33123, 33180, 33340, 33400, 33590, 33780, 33800, 33930, 44117, 44210, 44250, 44320, 44350, 44380, 44410, 44420, 44480, 44490, 44500, 44510, 44550, 44560, 44570, 44600, 44720, 44730, 44740, 44760, 44770, 83840, 83910, 83920.

De volgende postcodes zijn weer open: 06100, 06130, 06310, 06360, 06480, 06510, 06520, 06570, 06600, 83100, 83131, 83143, 83149, 83200, 83400, 83440, 83510, 83560, 83570, 83630, 83640, 83670, 83690, 83780, 83830,

Italië:

De volgende postcodes zijn weer open: 02043, 04022, 40059, 64030 t/m 64035, 82011, 84030, 84031, 84035, 84036, 86018, 87056, 89064, 89822.

Kroatië:

De volgende postcode is geblokkeerd: 53234.

Bekijk ook het overzicht status per land op de website van DPD.

UPDATE 11-04-2020

Italië

De volgende postcodes zijn geblokkeerd: 02043 , 04022, 64030 t/m 64035, 65010, 85047, 86018, 87038, 87054, 87056, 89064.

Er worden ook weer postcodes vrijgegeven, maar wel met mogelijke vertragingen: 24010 t/m 24031, 24033 t/m 24069, 24100, 24121 t/m 24129, 25010, 25014, 25016, 25018, 25020, 25021, 25030 t/m 25040, 25042 t/m 25065, 25068 t/m 25070, 25073, 25075, 25080, 25082, 25086, 25100, 25121 t/m 25129, 25131 t/m 25136, 26010, 26029.

Tsjechië:

De volgende postcodes zijn weer vrijgegeven, maar wel met mogelijke vertragingen: 78321, 78324, 78391, 78401.

Oostenrijk:

De volgende postcodes zijn weer vrijgegeven, maar wel met mogelijke vertragingen: 5541, 5700, 5753, 6580, 6762, 6767, 6888, 9844.

Verenigd Koninkrijk:

Mogelijke levertijd vertragingen met veerboten.

Polen & Baltische staten:

Mogelijke levertijd vertragingen naar Polen, Estland, Letland en Litouwen.

Bulgarije:

De volgende postcodes zijn weer vrijgegeven: 2270

Zwitserland:

Mogelijke vertragingen van 1 – 2 dagen.

België:

Levertijd vertragingen van 1 à 2 dagen voor de volgende postcode: Klik hier voor het bestand. 

Frankrijk:

In de update van 19 maart gaven wij aan dat DPD Frankrijk had besloten om hun netwerk alleen te openen op maandag, dinsdag en donderdag. Wij kunnen u mededelen dat DPD Frankrijk ook op woensdag het netwerk weer heeft geopend. Houd nog wel rekening met mogelijke vertragingen.

Mogelijke vertragingen van 1 – 2 dagen. 

Sluiting bedrijven

Door de maatregelen die er zijn genomen door de overheid, worden er per land verschillende maatregelen genomen voor het sluiten van bedrijven. DPD wilt u adviseren om van te voren goed na te gaan of de ontvanger van uw verzending geopend is, voordat u de zending bij DPD aanbiedt.

Pickup parcelshops

Door het coronavirus sluiten Pickup parcelshops in steeds meer Europese landen. Hierdoor is het in sommige landen niet of slechts nog beperkt mogelijk om pakketten te retourneren via een Pickup parcelshop.

DPD blijft uiteraard zo lang mogelijk doorgaan met het Pickup parcelshops netwerk binnen Europa. Mocht het netwerk beneden een kritische punt komen, dan zullen zij de service Shop return (retourzending via Pickup parcelshop) tijdelijk uitzetten.  

Dit geldt voor de volgende landen:

Duitsland
Frankrijk
Oostenrijk
Slowakije
Spanje
Zwitserland

DPD bekijkt de situatie van dag tot dag en breng waar nodig wijzigingen aan. Hierover wordt u uiteraard op de hoogte gehouden.


Overzicht status per land

In alle landen is pakketbezorging nog steeds mogelijk, maar in sommige landen gelden er bepaalde uitzonderingen. 

De volgende uitzonderingen zijn van toepassing:

Frankrijk

– Door een belangrijke afname van de activiteiten, gekoppeld met de maatregelen in Frankrijk, heeft DPD Frankrijk besloten om hun netwerk alleen te openen op maandag, dinsdag en donderdag. Er zullen geen afhalingen, leveringen en geen internationaal vertrek of aankomsten zijn op woensdag en vrijdag.  

– De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is tijdelijk niet mogelijk.

 België & Luxemburg:

– Vertragingen met verwerking van internationale pakketten.

– In geval van een niet succesvolle thuislevering, brengt de chauffeur het pakket niet meer naar een Pickup parcelshop. Er wordt een tweede leverpoging aan huis gedaan. Hierdoor is buren levering ook  niet meer mogelijk.

– Het herleiden van het pakket naar een Pickup parcelshop door een ontvanger is tijdelijk niet mogelijk i.v.m. de gesloten parcelshops.

– De meeste Pickup parcelshops zijn gesloten, alleen voedsel gerelateerde winkels zijn open. Dit betekent dat er zo’n 25% aan Pickup parcelshops in België open zijn. DPD adviseert u  pakketten rechtstreeks naar de ontvanger te adresseren.

 Spanje

– De services Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is tijdelijk niet mogelijk.

Duitsland

– De services Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is tijdelijk niet mogelijk.

– Vertragingen door grenssluitingen van Duitsland naar Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Luxemburg en Zwitserland. De wachttijden aan de grenzen van Duitsland naar Polen en van Oostenrijk en Frankrijk naar Duitsland zijn momenteel bijzonder hoog.

 Slowakije

– De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is tijdelijk niet mogelijk.

 Zwitserland

– Alle Pickup parcelshops zijn momenteel gesloten. DPD adviseert u pakketten rechtstreek naar de ontvanger te adresseren.

– De service Shop Return (retourzending via een Pickup parcelshop) is tijdelijk niet mogelijk.

 Oostenrijk

– Door sluitingen van retail en geen opbergcapaciteiten bij onze Oostenrijkse collega’s, worden alle pakketten direct retour verzonden.

 Bulgarije

– De Collection request service is in Bulgarije voor alle regio’s tijdelijk niet beschikbaar.

 Estland

– Vertragingen door de wachttijden bij de grens van Litouwen en Polen. Hierdoor is het verkeer naar Estland verstoord.

 Kroatië

– Alle Pickup parcelshops zijn gesloten. DPD adviseert pakketten rechtstreeks naar de ontvanger te adresseren.

Bekijk ook het overzicht status per land op de website van DPD.

FEDEX

FedEx speelt een cruciale rol bij het vervoeren van noodzakelijke goederen en het leveren van kritische hulpmiddelen tijdens de COVID-19 crisis. FedEx blijft leveren tijdens deze noodsituatie, ook op plaatsen waar beperkingen gelden of waar een lockdown is afgekondigd. Dit doen ze in verschillende delen van de wereld zolang de overheidsmaatregelen dit toestaan en in overeenstemming met de richtlijnen van het World Health Organization (WHO). 

Deze beperkingen verstoren echter de wereldwijde Supply Chain. De vrachtcapaciteit is beperkt, en FedEx heeft aanpassingen moeten doen in de internationale netwerken zodat ze de broodnodige goederen en diensten kunnen blijven leveren in deze beperkte omgeving. 

 Tijdelijke toeslag 

Om de klanten gedurende deze tijd de best mogelijke service te kunnen blijven bieden,  is FedEx genoodzaakt om een tijdelijke toeslag in te voeren op alle internationale pakket- en vrachtzendingen van FedEx en TNT, inclusief intra-Europese zendingen. Deze toeslag gaat in op 6 april 2020 en is van toepassing tot nader order. Deze toeslag is niet van toepassing op nationale zendingen.

 Lees alle details over deze toeslag op de website van FedEx.

PostNL

UPDATE 08-06-2020

Toename pakketten
Online bestellen is tijdens de coronacrisis een veilige en makkelijke manier om producten in huis te halen. De hoeveelheid pakketten en brievenbuspakjes die PostNL verwerkt is daarom enorm toegenomen. Hierdoor kan de bezorging wat later zijn dan je van PostNL gewend bent. Dat geldt ook voor internationale zendingen.

Meer informatie m.b.t. het Coronavirus op de website van PostNL:  
https://www.postnl.nl/klantenservice/coronavirus/informatie/

UPDATE 16-05-2020

Pakketten op PostNL-punten België
De Belgische Veiligheidsraad heeft aangekondigd dat niet-essentiële winkels weer open kunnen. De pakketten die voor 18 maart 12:00 uur nog niet waren opgehaald, bleven opgeslagen op een PostNL-punt. Hiervoor geldt vanaf opening van de locatie een nieuwe ophaaltermijn van 7 dagen

Meer informatie m.b.t. het Coronavirus op de website van PostNL:
https://www.postnl.nl/klantenservice/coronavirus/informatie/

UPDATE 01-05-2020
Om veilig thuis te kunnen blijven, bestellen we steeds meer online. De hoeveelheid bestellingen die PostNL verwerkt is daarom enorm toegenomen. PostNL doet er alles aan om alle post, pakketten en brievenbuspakjes op tijd te bezorgen. Soms met vertraging als gevolg van de veiligheidsmaatregelen in combinatie met de drukte, daarvoor vraagt PostNL om begrip.

Aangepaste bezorging rond Hemelvaartsdag en Pinksteren
Wijzigingen in bezorging rond de feestdagen vindt je via onderstaande link. Hier vind je alle informatie over aanpassingen in de bezorgdagen voor verschillende soorten post en pakketten.
https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/bezorging/feestdagen?trc=k-em_p-f_u-txt_r-2020430ZNB%2020200430_l&uid=a3d73d1e87dd39d908411281b03f31c358b6fab7e9206b4da730654f0b0c4438

Meer informatie op de site van PostNL:
https://www.postnl.nl/klantenservice/coronavirus/informatie

UPDATE 24-04-2020

Afhaling PostNL onzeker
Wij willen je graag op de hoogte brengen over de afhaalritten van PostNL. PostNL annuleert enkele ritten vanwege capaciteitsproblemen. Dit kan de komende tijd vaker voorkomen waardoor het dus mogelijk is dat zendingen vertraging oplopen.

Indien je gebruik wil maken van een andere vervoerder horen we dit graag.

PostNL blijft post en pakketten bezorgen zolang dit veilig kan. Door de COVID-19 situatie kan er echter soms een vertraging zijn, daarvoor vragen zij om begrip.

 Aanvullende werkinstructies

PostNL heeft twee aanvullende instructies ingevoerd voor contactloze bezorging:

Voor de overdracht van 18+ zendingen vraagt PostNL de ontvanger zijn/haar legitimatie op het pakket te leggen, waarbij tijdens het uitwisselen de afstand van 1,5 meter aangehouden wordt.

Heeft de ontvangende medewerker van een zorginstelling of bedrijf geen legitimatie voorhanden? Dan mag de bezorger in het handtekeningveld voor zorginstelling ‘ZKH’ en voor bedrijven ‘BtB’ invullen. Legitimatie als vervanging van de handtekening blijft nog steeds de hoofd richtlijn.

Internationale zendingen 

PostNL doet er alles aan om ook binnen en buiten Europa te blijven bezorgen. Uitgevallen vluchten worden waar mogelijk vervangen met alternatieve routes. Via de internationale vertragingen op de website lees je meer over de situatie per land.

Tijdelijke toeslag

De gevolgen van het coronavirus zijn voor iedereen voelbaar. De maatregelen die wereldwijd worden genomen hebben impact op de internationale dienstverlening. PostNL is daarom genoodzaakt een tijdelijke toeslag te rekenen voor zendingen met bestemmingen buiten Europa.

Waarom is een tijdelijke toeslag nodig?

Het coronavirus heeft het internationale vliegverkeer bijna helemaal stilgelegd. Hierdoor moeten logistieke bedrijven zoals PostNL op zoek naar andere vormen van transport. Vaak zitten hier extra kosten aan vast. Zeker als het gaat om bestemmingen buiten Europa. De huidige tarieven voor deze bestemmingen zijn daarom niet langer houdbaar.

Wat betekent dit voor jou?
Vanaf 13 april 2020 rekent PostNL een tijdelijke toeslag voor alle bestemmingen buiten Europa. De precieze toeslag verschilt per land. Gemiddeld bedraagt deze € 3,60 per kilogram.

Pakketten op PostNL-punten

In België geldt dat de pakketten die voor 18 maart 12:00 uur nog niet zijn opgehaald, blijven opgeslagen op het PostNL-punt. PostNL doet er alles aan om hiervoor een oplossing te vinden. Pakketten die op dit moment onderweg zijn naar gesloten PostNL-punten zullen teruggestuurd worden naar de afzender.

 Thuisbezorging

In België geldt een tweede aanbieding poging. Indien een consument bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst kan nemen, wordt dit pakket naar een PostNL-punt verstuurd dat open blijft. Consumenten worden op de hoogte gebracht zodra zij hun pakket kunnen ophalen bij de betreffende locatie.

Meer informatie is te vinden op de website van PostNL. 

UPS

Opschorting van de geld-terug-garantie

Met ingang van 26 maart 2020, tot nader order, wordt de UPS Geld-terug-garantie (ofwel de UPS-Servicegarantie) opgeschort voor alle zendingen van welke herkomst dan ook naar elke eindbestemming.

 Meer informatie is te vinden op de website van UPS: